Podstawowe informacje o kampaniach AdWords

Kampanie AdWords to narzędzie marketingu online udostępniane przez Google, w zasadzie każdemu, kto chciałby z niego skorzystać. W rękach specjalistów, takich jak Ci na stronie – http://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem, kampanie linków sponsorowanych mogą stać się potężnym i niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym.

Dlaczego warto skorzystać z kampanii AdWords?

  • pozwala na szybkie pojawienie się strony w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii, link do strony pojawi się na jednym z trzech pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania na określoną frazę kluczową – są to zatem działania szybsze niż w przypadku pozycjonowania strony,

  • umożliwia reklamę nie tylko w same wyszukiwarce, ale również w serwisach partnerskich Google,

  • twórca kampanii na pełną kontrolę nad jej budżetem, sam może zdecydować jaki będzie budżet kampanii, lub też określić maksymalny dzienny budżet, po wykorzystaniu, którego kampania przestanie się wyświetlać,

  • kampania daje duże możliwości określenia grupy docelowej reklamy, można wybrać ją według wielu różnorodnych kryteriów, można także wykluczyć pokazywanie reklamy np. w określonej lokalizacji, dzięki czemu nie będzie się ona wyświetlała np. konkurencji.

Istnieje szereg przesłanek przemawiających za tym, aby skorzystać z kampanii AdWords, należy jednak pamiętać, że część internautów wie, że linki sponsorowane to płatna reklama i świadomie je pomija, dlatego też warto kampanię uzupełnić także działaniami związanymi z SEO.

Komu warto polecić kampanię AdWords?

W zasadzie z kampanii AdWords może skorzystać każda firma, a na podstawie danych mierzących ruch na stronie czy liczbę kliknięć można także określić na ile kampania jest efektywna. Jednak są branże, którym szczególnie można polecić AdWords, są to przede wszystkim:

  • usługi sezonowe – wszelkiego rodzaju firmy, które oferują sezonowe usługi, takie jak wyciągi narciarskie, pielęgnowanie ogrodów, etc. to branże, dla których kampania AdWords będzie szczególnie opłacalna, bowiem dzięki niej reklama trafi do odbiorców dokładnie w czasie, kiedy jest największe zainteresowanie tego typu usługami,

  • produkty związane z określonymi świętami – podobnie jak w przypadku usług sezonowych, również dla firm, które specjalizują się w określonych produktach, którymi zainteresowanie wzrasta w danym okresie roku, będą zadowolone z kampanii linków sponsorowanych. Wśród branż tego typu można wskazać między innymi producentów zniczy, baniek choinkowych czy precjozów walentynkowych,

  • nowo powstałe strony www – nim strony internetowe, które dopiero rozpoczynają swoją działalność znajdą się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania minie zapewne kilka miesięcy, nawet jeśli strony te są pozycjonowane, zatem jeśli firmie zależy na tym, by jak najszybciej pojawić się w wynikach wyszukiwania – kampania linków sponsorowanych będzie doskonałym rozwiązaniem, które pozwoli na pozyskiwanie klientów zaraz po założeniu sklepu internetowego czy powstaniu strony www.