Sposoby pozyskiwania klientów

Pozyskanie odbiorców dla swoich produktów i usług stanowi kluczowe zagadnienie w prowadzeniu biznesu, dlatego też tak ważne jest poszukiwanie różnorodnych sposobów pozyskiwania klientów. W zależności od branży oraz profilu działalności firmy sposoby na pozyskanie nowych odbiorców mogą być różne, oto kilka przykładów:

  • przedstawiciele handlowi, a więc marketing bezpośredni. W niektórych branżach najlepiej sprawdzają się przedstawiciele handlowi, którzy bezpośrednio rozmawiają z potencjalnymi odbiorcami oraz prezentują na żywo produkty. Takie rozwiązanie zdecydowanie sprawdzi się w branży spożywczej, gdzie często możliwość spróbowania danego produktu może zaważyć na tym, czy klient zdecyduje się zamówić większą partię, czy też nie. Tego typu działania marketingowe prowadzą także firmy farmaceutyczne, które budują w ten sposób sieć punktów aptecznych, które oferują ich produkty,

  • przetargi. Inną możliwością pozyskania nowych klientów jest przystąpienie do postępowania przetargowego. Jeśli firma spełnia warunki rozpisanego przetargu może przygotować konkurencyjną ofertę, dzięki której zyska znaczące kontrakty, bo trzeba zauważyć, że przetargi są najczęściej rozpisane na znaczące zamówienia, a co za tym idzie także wysokie kwoty kontraktów. Warunkiem jest tutaj przygotowanie najlepszej oferty, jedną z przesłanek, które mogą przyczynić się do wyboru firmy jest przygotowanie gwarancji przetargowych, dokładniejsze informacje czym są takie gwarancje oraz jak można je pozyskać znajdują się na stronie – gwarancjeprzetargowe.pl,

  • call center to nadal często wykorzystywana metoda dotarcia do klientów. Telefony do klientów pozwalają na wyłowienie osób, które są potencjalnie zainteresowane ofertą. Jednak warunkiem powodzenia w takiego typu marketingu jest masowe wykonywanie telefonów lub telefonowanie do osób, które wykazały zainteresowanie produktami czy usługami oferowanymi przez firmę,

  • marketing internetowy to kolejna forma działań marketingowych pozwalająca na pozyskanie nowych klientów. Jak pokazują statystyki coraz więcej firm korzysta właśnie z tego typu działań. Dzięki działaniom w internecie firma ma szansę skierować swój przekaz reklamowy do klienta, który jest faktycznie zainteresowany produktami takiego typu, jaki oferuje dana firma. Oznacza to potencjalnie znaczne większą skuteczność niż w przypadku marketingu kierowanego do anonimowego odbiorcy, który jedynie potencjalnie, czysto teoretycznie może być zainteresowany takimi produktami czy usługami. W tym przypadku są to komunikaty do faktycznie zainteresowanego odbiorcy.

Jak widać istnieje wiele sposobów na pozyskanie klientów dla własnej firmy, każde działania powinny być dostosowane do branży w jakiej działa firma oraz profilu jej działalności. Naturalnie działania marketingowe zmierzające do pozyskania klientów zależą także od tego jak długo firma działa na rynku, kto jest potencjalnym odbiorcą jej usług czy produktów, w jakiej branży działa przedsiębiorstwo oraz od zasięgu jej działania.