Jak nie stać się konsumentem szkoleń?

Rekruterzy posiadający bogate doświadczenie w branży wskazują na całkiem nowe tendencje dotyczące uczestnictwa w szkoleniach. Obecnie oferta szkoleniowa różnego rodzaju instytucji jest tak bogata i tak prosto jest się na nie zapisać, że coraz więcej osób szkoli się w jakimkolwiek kierunku dla samego szkolenia się.
– Takie tendencje są poniekąd efektem dyskursu wokół rynku pracy- ciągle dużo mówi się o konieczności kształcenia ustawicznego i poszerzaniu swojej wiedzy po to, aby być konkurencyjnym na rynku pracy, gdyż obecnie ukończone studia wyższe wcale nie stawiają nas z marszu na wygranej pozycji.
– Niektórzy próbę nadmiernego doszkalania się w różnego rodzaju dyscyplinach nazywają selfbrandingiem. Wydaje się, że im więcej się szkolimy tym stawiamy się w lepszym świetle w oczach pracodawców. Oczywiście- jak w każdym przypadku jest to pozytywne zjawisko o tyle, o ile nie przesadzimy, a rodzaje szkoleń będziemy wybierać z głową i nie będziemy kierować się jedynie panującą modą.