Zamawiamy usługę pozycjonowania strony

pieniądze

Bardzo często na pozycjonowanie strony decydujemy się od razu po ukończeniu prac nad jej stworzeniem. To normalne, że chcemy, aby od razu została pod stronę podpięta jakaś kampania reklamowa, dzięki której w niedługim czasie będziemy mogli zaobserwować wzrost ilości realnych użytkowników na stronie. Decydując się na pozycjonowanie strony musimy wziąć pod uwagę także jeszcze jedną kwestię- na efekty świadczenia tej usługi trzeba poczekać. Nikt nie może nam zaoferować pozycjonowania, które już po podpisaniu umowy sprawi, że będziemy w top 10. Bezpiecznym czasem oczekiwania na rezultaty działań, jaki powinniśmy sobie przyjąć, jest czas minimum około 4 miesięcy.

Obok pytania o czas konieczny do tego, aby zobaczyć efekty świadczenia usługi, drugim najczęściej zadawanym pytaniem jest to o koszty związane z pozycjonowaniem. Zazwyczaj bowiem osoba zainteresowana usługą od razu chciałaby wiedzieć, czy będą one wysokie, a co za tym idzie, czy jest sens rozważać taką właśnie formę reklamy. Niestety, nie da się jednoznacznie określić, jakie mogą to być koszty, gdyż wycena świadczenia usługi zawsze stanowi kwestię idywidualną dla każdego klienta. Można natomiast wyszczególnić kilka podstawowych kwestii, jakie mają wpływ na tę właśnie cenę.

1. Ilość i rodzaj wybranych słów kluczowych

Oferta, jaką otrzymamy od agencji reklamowej najprawdopodobniej będzie zawierała listę około 10-15 słów kluczowych, na jakie nasza strona może być pozycjonowana wraz z cenami. Oznacza to, że każda fraza wyceniana jest indywidualnie, a my możemy wybrać te, które są naszym zdaniem najbardziej trafne. To, ile kosztuje pozycjonowanie stron zależy więc od ilości wybranych fraz, a cena za frazę zazwyczaj zależy od liczby jej miesięcznych wyszukiwań przez użytkowników, a także od tego, jak duża jest konkurencja w wyszukiwarce na tę właśnie frazę. Trzeba jednak przyjąć, że koszt pozycjonowania jednej frazy zaczyna się od kilkuset złotych, przy czym zazwyczaj trzeba zdecydować się na minimum 3 frazy. Najbardziej optymalną ich ilością jest wybranie do kampani kilku, około 5 lub 6 słów kluczowych z przedstawionej nam oferty.

2. Zasięg i charakter pozycjonowania

To bezpośrednio wiąże się z ilością oraz rodzajem słów kluczowych, chodzi jednak o to, aby zaznaczyć, że pozycjonowanie o charakterze lokalnym może być tańsze od pozycjonowania na cały kraj. W praktyce jednak nadal liczy się ilość wybranych przez nas słów kluczowych oraz jednostkowa cena za każde słowo.

3. Sposób rozliczania usługi

To, jak będą kształtować się ceny zależy w dużej mierze także od sposobu, w jaki będziemy się rozliczać z agencją reklamową. Jednym z popularniejszych sposobów rozliczeń jest płatność za efekt, która oznacza, że koszty naliczane są za te dni, kiedy strona faktycznie była w top 10 na ustalone wcześniej słowa kluczowe. Alternatywnym sposobem rozliczeń są płatności abonamentowe, a więc każda fraza ma swoją stałą cenę, a my płacimy za nią przez wszystkie miesiące trwania umowy, niezależnie od tego, czy pozycje zostaną wypracowane i w którym momencie faktycznie efekty się pojawią.

Zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony? Odwiedź: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www