Inwentaryzacja – czy musisz robić to sam?

Regularne dokonywanie inwentaryzacji jest czymś, co jest absolutnie konieczne z punktu widzenia prawa. Jednak nie jest to tylko przykry obowiązek, ale także świetny sposób na kontrolowanie ilości towaru.

Inwentaryzacja jednak potrafi być problemem logistycznym. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na outsourcing inwentaryzacji. Jest to świetne rozwiązanie, gdy czeka nas inwentaryzacja podwykonawca jednak musi być sprawdzony i rzetelny. Na rynku istnieje wiele firm, które oferują outsourcing inwentaryzacji. Pracownicy takich firm to ludzie, którzy mają fachową wiedzę księgową, dobrze znają procedury oraz przepisy podatkowe. Posiadają także niezwykle cenne doświadczenie, zdobyte przy wykonywaniu wielu tego typu projektów.

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z tego typu usług. Jako przykład można tu podać chociażby inwentaryzacje aptek. Z racji specyfiki towaru w tego typu obiektach, pomoc doświadczonych firm bywa wręcz niezbędna. Pamiętajmy, że podwykonawca zapewnia nam nie tylko odpowiednio doświadczonych ludzi, ale także sam we własnym zakresie organizuje inwentaryzacje tak, aby zapewnić odpowiednią liczbę wykwalifikowanych pracowników. Warto także zaznaczyć, że firmy oferujące outsourcing inwentaryzacji mają także odpowiedni sprzęt i szeroko rozumiane zaplecze informatyczne. Dzięki temu inwentaryzacja przebiega znacznie szybciej oraz jest w dużej mierze pozbawiona błędów.

Czy warto skorzystać z outsourcingu, gdy wisi nad nami widmo przeprowadzenia żmudnej inwentaryzacji, na którą nie jesteśmy przygotowani? Zdecydowanie tak! Musimy jednak pamiętać o tym, aby wybrać dobrego i rzetelnego wykonawcę, gdyż jest to gwarancja dobrze wykonanej usługi, oraz możliwości zasięgnięcia porady w takich sprawach jak księgowość czy prawo podatkowe. Jest to znacznie lepsza opcja, niż przeprowadzanie inwentaryzacji samemu, szczególnie jeśli nie posiadamy odpowiedniej liczby pracowników oraz sprzętu, który znacznie ułatwia wykonanie zadania.