Dress code w pracy

Dress code, czyli zbiór zasad obowiązujących co do stroju bywa także wymagany w niektórych firmach. Dotyczy on najczęściej osób, które mają bezpośredni kontakt z klientami, prowadzą rozmowy biznesowe lub firm, których polityka i przyjęte reguły zakładają formalny strój do pracy. Dress code może być zatem wynikiem, albo konieczności i wymogów sytuacji, albo ustaleń wewnętrznych w firmie.

 

Najczęściej pod pojęciem dress code kryje się wymóg przychodzenia do pracy w eleganckim stroju. W przypadku mężczyzn są to marynarki i garnitury, w przypadku kobiet eleganckie bluzki, żakiety i garsonki.

 

Panowie, których obowiązuje dress code zakładają najczęściej do pracy garnitury męskie, jest to rozwiązanie wygodne, ponieważ niweluj problemy z dobraniem odpowiednich spodni do marynarki, koszuli i butów. Garnitury męskie to gotowe zestawy, w których każdy mężczyzna wygląda elegancko. Warto w tym miejscu dodać, że na trudne rozmowy biznesowe polecane są garnitury w kolorze granatowym, bowiem budzi on zaufanie u rozmówców. Garnitur do pracy powinien być dobrze dobrany nie tylko kolorystycznie, ale także fasonem oraz powinien być dobrany do sylwetki, wszystkie te kryteria spełnić mogą  garnitury męskie ewtex.pl. Generalnie w wyborze garniturów czy samych marynatek do pracy najczęściej zaleca się stonowane kolory.

 

Sytuacja podobnie wygląda w przypadku pań. Tutaj również zaleca się stonowane kolory, a w przypadku chęci wzbudzenia zaufania – granatowy. Panie mogą zdecydować się na spódnice lub spodnie do pracy. Do tego najczęściej koszula lub elegancka bluzka. W zależności od pory roku uzupełniona o żakiet lub garsonkę. Najczęściej do takiego stroju panie zakładają buty na niewysokim obcasie, choć coraz częściej można zauważyć odstępstwa od tej zasady.

 

Dress code może być wymogiem w firmie, dlatego zatrudniając się w nowym miejscu pracy dobrze jest zapytać jakie strój jest wymagany w danym przedsiębiorstwie i odpowiednio się zastosować do panujących tam reguł związanych ze strojem.